Top 5 Alimente pentru sanatatea creierului

Nu există încă comentarii

Iata care sunt cele mai bune 5 alimente pentru sanatatea creierului, incepand cu cele mai benefice:

ciocolata neagra1. Ciocolata neagra

Cine nu iubeste ciocolata? Probabil nu stiai ca acest aliment atat de delicios este excelent pentru stimularea functionarii creierului. Cel putin ciocolata neagra este!

Principalul ingredient in ciocolata, cacao, este foarte bun in hranirea creierului. Studiile efectuate de oamenii de stiinta au demonstrat ca in doar cateva linguri de cacao se gasesc mai multi antioxidanti decat in multe alte fructe.

Flavonoidele sunt antioxidantii cheie gasiti in pudra de cacao si au rolul de a stimula cresterea fluxului sanguin la nivelul creierului. Flavonoidele sunt mult mai multe in ciocolata neagra decat in orice alt tip de ciocolata.

pestele2. Pestele

Pestele contine uleiuri esentiale si omega, elemente extrem de benefice pentru toate aspectele legate de sanatatea organismului, in special pentru sanatatea creierului. Cele mai multe tipuri de peste sunt incarcate cu omega 3, acesta fiind un acid gras cunoscut pentru beneficiile sale pentru creier.

Consumul regulat de peste poate reduce foarte mult sansele de a avea boala Alzheimer. Acizii grasi din peste imbunatatesc functiile cerebrale prin acoperirea neuronilor. Uneori, acesti neuroni devin rigizi din cauza cantitatii mari de colesterol si grasimi saturate din dieta, insa pestele ajuta la reimprospatarea lor.

Un alt mod prin care omega 3 ajuta la imbunatatirea functiei cerebrale este prin cresterea cantitatii de oxigen la nivelul creierului. Acest element nutritiv ajuta, de asemenea, la extinderea dimensiunii memoriei, fiind astfel ideal pentru studenti si elevi.

legumele verzi3. Legumele verzi

Varza, spanacul, salata si alte legume verzi sunt o modalitate excelenta de a stimula functionarea creierului. Acestea servesc la consolidarea capacitatii de invatare, fiind astfel esentiale pentru dieta de zi cu zi a unui copil in crestere. Legumele cu frunze verzi ajuta la imbunatatirea memoriei pentru o perioada lunga de timp.

Vitaminele din legumele vezi care ajuta la ameliorarea memoriei sunt vitaminele B6, B12 si acidul folic, Acestea sunt, de fapt, niste compusi care ajuta creierul sa sparga nivelul de homocisteina, care poate provoca probleme de memorie atunci cand nu este controlat. Aceste vitamine sunt, de asemenea, excelente pentru prevenirea bolii Alzheimer.

Legumele cu frunze verzi contin o cantitate incredibil de mare de fier, ajutand astfel la accelerarea si sporirea capacitatii cognitive.

nucile4. Nucile

Nucile sunt alimentele perfecte pentru a fi servite intre mesele principale ale zilei. Acestea contin grasimi esentiale, proteine si glucide complexe, toate acestea fiind ingrediente foarte bune pentru creier. Ai putea supravietui foarte mult timp consumand doar nuci.

Dar nu numai nucile sunt bune pentru creier. Alunele, caju, migdalele, alunele de pamant, semintele de dovleac si semintele de floarea soarelui contin o multime de ingrediente benefice pentru creier.

Nucile sunt incarcate cu acizi omega 6, omega 3, vitamina E, acid folic si vitamina B6. Toate aceste substante nutritive te ajuta sa gandesti mai clar. Acestea stimuleaza, de asemenea, starea de spirit, pastrand pozitivitatea si tinand departe depresia.

fructe de padure5. Fructele de padure

Daca nu iti prea plac legumele verzi atunci ai noroc, deoarece ai putea sa consumi fructe de padure, obtinand aceleasi beneficii pentru creier.

Afinele, de pilda, sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a imbunatati si spori abilitatile motorii si de a creste capacitatea de invatare. Afinele sunt de departe cele mai bune fructe de padure pentru creier, acestea continand, totodata, o cantitate mare de proteine si avand proprietatea de a inversa imbatranirea creierului.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *