Alegeri alimentare sanatoase pentru intreaga zi

Nu există încă comentarii

Cheia de a ne mentine sanatatea si greutatea corespunzatoare este de a face alegeri alimentare sanatoase la fiecare masa a zilei. Lipsirea unui regim alimentar restrictionat pentru a avea o silueta subtire este nesustenabila. A avea o viata sanatoasa inseamna a alege un stil de viata sanatos, iar daca doresti sa ai un plan general de alimentatie sanatoasa si corecta, trebuie sa stii ce ar trebui sa mananci la fiecare masa. Un corp sanatos se construieste prin alimentele care il hranesc, asadar, trebuie sa te asiguri ca obtii nutrientii potriviti pentru o dieta bogata si echilibrata.

Ce inseamna un mic dejun sanatos?

Prea multi oameni cred ca daca sar peste micul dejun pot sa reduca numarul de calorii pentru a pierde in greutate. Ei bine, adevarul este ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si, daca sarim peste aceasta etapa, suntem mult mai predispusi sa luam in greutate.

Un stil de viata sanatos presupune inceperea fiecarei zile cu o masa hranitoare. Micul dejun da startul metabolismului si ghideaza modul in care se va simti corpul pentru intreaga perioada a zilei. Din acest motiv, cei mai importanti nutrienti trebuie sa fie inclusi in prima masa a zilei, iar printre acesti nutrienti trebuie neaparat sa se numere proteinele si fibrele. Aceste substante nutritive ofera organismului energia de care are nevoie pe tot parcursul zilei si, in acelasi timp, ofera senzatie de satietate, prevenind astfel consumul excesiv de mancare.

O idee excelenta de mic dejun este: paine integrala din grau prajita intinsa cu unt. Aceasta este o modalitate foarte buna de a incepe ziua, deoarece contine cantitati mari de proteine si fibre. Proteinele sunt esentiale in reglarea nivelului de zahar in sange si ajuta la mentinerea energiei pentru intreaga zi. Fibrele din painea din grau prajita ofera senzatie de satietate, astfel incat la urmatoarele mese sa nu fie nevoie de un consum prea mare de alimente. La micul dejun se poate consuma, de asemenea, omleta, salata de fructe sau lapte cu cereale integrale.

Un pranz plin de nutrienti

Cand vine vorba despre masa de pranz, ar trebui sa incerci sa consumi cat mai multe substante nutritive, in special vitamine. Masa de pranz ar trebui sa fie cea mai bogata masa a zilei si sa reprezinte o dieta echilibrata, constituita din alimente bogate in proteine, grasimi esentiale, vitamine, minerale si unele glucide complexe.

La masa de pranz ar trebui sa incluzi urmatoarele alimente: pui, peste, vita, spanacul, salata verde, broccoli, varza, conopida, morcovii, ciupercile si ardeii.

Healthy-food-recipe

O cina echilibra

Pentru ca ai suficient timp sa pregatesti si sa mananci in liniste masa de seara, aceasta ar trebui sa-ti ofere sansa de a include elementele esentiale din grupurile de alimente pe care le-ai pierdut pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, ar trebui sa acorzi o atentie mai mare asupra dimensiunilor portiilor, pentru a nu lua in greutate. Incearca sa consumi portii mici sau medii la cina, cu cel putin o ora inainte de a te culca. Include in acest meniu proteine, produse lactate si uleiuri sanatoase. De pilda, ai putea sa mananci o portie de orez cu carne de pui.

Gustarile dintre mese care iti vor satisface pofta de mancare si iti vor oferi un plus de sanatate

Cei mai multi oameni sunt victimele consumului excesiv de calorii din cauza gustarilor de alimente nesanatoase intre mesele principale. In mod evident, nu este bine sa mananci batoane de ciocolata, bomboane sau snacks-uri sarate atunci cand ai pofta de a manca ceva pana cand vine ora pranzului. Cel mai indicat este sa mananci un fruct, alune, nuci, migdale sau un iaurt bogat in vitamine.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *